You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Dezaktywacja DPF/FAP

Co to jest filtr cząstek stałych (DPF / FAP)?

Filtr cząstek stałych, nazywany często w skrócie DPF (z ang. diesel particulate filter) lub FAP (z fr. filtre à particules), to część montowana w układzie wydechowym silnika wysokoprężnego lub benzynowego. Zasada działania wydaje się prosta – na porowatej powierzchni ścianek filtra osadza się sadza, co ma zapobiegać przedostawaniu się jej do atmosfery.

Czemu DPF / FAP potrafi się zapchać?

Filtr cząstek stałych zaczyna się zapychać w sumie z kilku powodów:

  • 1. Uszkodzenie czujników różnicy ciśnień, temperatury filtra.
  • 2. Uszkodzenie systemu recyrkulacji spalin (EGR)
  • 3. Nieszczelności układu dolotowego (niepoprawny skład mieszanki)
  • 4. Zużycie silnika (puszczanie oleju do układu wydechowego)
  • 5. Zużycie układu turbosprężarki (puszczanie oleju od układu dolotowego)

Dezaktywacja systemu DPF / FAP

W naszej firmie jest możliwość elektronicznej dezaktywacji systemu DPF / FAP po czym auto zachowuje się jak by oryginalnie nie było w nie wyposażone.